Bipolar Affektif Bozukluk

Bipolar Bozukluk Tedavisi Ankara (Manik – Depresif)

Bu tür bozukluklar, duygu durumlardaki aşırı yükselmelerle-çöküşlerle ya da yükselmelere dönüşen duygu durum dönemlerindeki dalgalanmalar ile ortaya çıkar. Ancak bu durumlar kişiden kişiye değişebilir. Farklı sayılarda ve tiplerde duygu durum atakları geçirebilen bu bireyler hayatları boyunca en az bir kere manik ataklar geçirirler. Ataklar arasında hastalarda iyilik hali olur. Atakların nasıl, ne zaman geçirileceği belli olmaz. Manik depresif bireyler aynı yılda birden fazla atak geçirebilir. Ya da hayatı boyunca sadece bir kez geçirir.

Bipolar Affektif Bozukluk Sebepleri

Bipolar bozukluklar bireyin duygu durumunu etkilemektedir ancak sebepleri kesin olarak bilinmemektedir. Yapılan araştırmalarda beyinde duygu durumun normal düzeyde kalmasını etkileyen anormallikler görülmüştür. Bu bozukluklar, ailesel geçiş eğilimindedir. Hatta kalıtım yolu ile geçtiği bile düşünülmektedir. Yine de bu hastalığa sahip bireylerin çocuklarında bu bozukluğun görülme olasılığı farklı olabilir.

Manik Ataklar Nedir?

Kişinin içinde bulunduğu duruma bağlı olmayan taşkın, aşırı neşeli, yükselmiş duygu durum sendromlarıdır. İki uçlu duygu durum bozuklukları, tekrarlayan ataklar halinde ortaya çıkar.
    Manik atak durumunun en temel belirtisi dışa vuran duygularda olağan dışı abartılı tepkiler vermektir. Ataklar bir hafta sürebilir. Kişinin günlük yaşamını tamamen aksatır.

Manik atakların diğer belirtileri şunlardır:

• Benlik saygısı ve büyüklük düşüncelerinde abartılı artışlar
    • Çok ve aşırı konuşkan olma
    • Düşüncelerin yarışması
    • Uykunun azalması
    • Dikkatin çelinebilirliği
    • Amaca yönelik etkinliklerde artış
    • Kötü sonuçlanabilecek etkinliklere katılma

Depresyon Atakları Nedir?

Yaşanan olaylarla orantılı olmayan, sürekli olarak, günden güne değişmeyen, üzgün ve çökkün hissetme durumudur. Normalde keyif alınan etkinliklere karşı istek ve ilgi azalır ve birey zevk alamaz. Depresyon atakları farklı psikolojik bozuklukların seyri sırasında ortaya çıkabilir. Ya da tıbbi hastalıklar sırasında oluşabilir.

Depresyon her yaştan insanda görülebilir. Kadınlarda daha sık rastlanan depresyon ataklarının bir insanın yaşamı boyunca %15- 25 oranlarında görülme ihtimali bulunur. Yaşam kalitesini düşüren bu bozukluk, bireyin ailesi ve çevresi ile olan ilişkilerinde de bozukluklar oluşturur. En önemli ve endişe verici sonuçları arasında intihar girişimleri bulunur. İntiharların en yaygın nedenleri ağır depresyonlardır.

Depresyonun Diğer Belirtileri de şunlardır:

• Bitkinlik, enerji azalması, yorgunluk
    • Beden ve baş ağrıları
    • Uyku bozuklukları
    • Kilo ve iştah değişimleri
    • Cinsel işlev ve istek bozuklukları
    • Bellek ve dikkat sorunları
    • Konuşmada ve hareketlerde yavaşlama
    • Suçluluk ve değersizlik düşünceleri
    • Anksiyete
    • İntihar girişimleri ve ölüm düşünceleri

Bu tip belirtiler iki haftadan fazla sürüyor ve işlevselliği bozacak derecede ağır durumda ise majör depresif tanısı konulur. Tekrarlayan ataklar olarak da görülebilir. Bazı insanların hayatında sadece bir kez de görülebilir. Tekrarlayan ataklar arasında iyilik durumu oluşabilir. Atakların ne zaman geleceğini kestirmek mümkün olmaz.

Bipolar Bozukluğun Tedavisi

Düzenli doktor kontrolü ve takiplerle bipolar bozukluklar tedavi edilebilir. Tedaviler ile bireyin yaşadığı sorunlarla başa çıkabilmesi sağlanır. Bu bozuklukta hem depresyon hem de manik belirtilerin kontrol altına alınabilmesi adına etkili tedaviler bulunmaktadır. Temel olarak ilaçlarla da tedavi yapılabilmektedir. Hastalığın niteliğini ve belirtilerini kontrol altına almak için bir tek ilaç da yeterli olmayabilir. Hastalık dönemindeki belirtilerin şiddetine bağlı olarak birden fazla ilaç kullanılabilir ve bu tedavileri psikiyatrist kontrolünde olmalıdır.

Bireyler Ankara ilinde tedavi için araştırmalar yapabilir. Bozukluğun dönemine göre tedavi aşamaları değişebilir. Bireyin öncelikle hastalığının nedenleri belirlenerek tedavinin başlatılması gereklidir. Hastalık hangi aşamada ise, tedavi o aşamaya uygun bir şekilde başlatılacaktır. Hastalığın seyri içerisinde kişinin özkontrolünü sağlayabilmesi için destekleyici psikoterapilerden yararlanabilir.