Hipnoz Terapisi

Hipnoz Terapisi Ankara

Kişinin bilinçaltına açılan gizemli bir yol olarak tanımlanabilecek hipnoz, zihin açısından bir rehber olarak da dile getirilebilir. Bu durum değişik bir bilinç algılama farkındalığıdır. Yani uygulanan kişi aslına bakılırsa gerçeğin farkındadır ancak bu düşünceden ayrı olarak zihinsel ve fiziksel olarak kendini oldukça rahat hisseder. Bu noktada zihin herhangi bir şekilde kaybolmaz. Tam tersine yüksek bir algılama kapasitesine ulaşır ve zihnin farklı katmanlarına ulaşım imkanı sağlar.

Çoğu zaman, pek çok insan günlük yaşamında bu durumu kendisi gerçekleştirebilmektedir. Örneğin herhangi bir filme veya kitaba odaklanıldığında; çevreden gelen sesleri insan bilinci duymamaya ve yok saymaya başlar. Hipnotik etki olarak da bilinen bu etmene başka bir örnek ise, bazen yapılan zorlu bir işin sonunda, insan bu işin üstesinden nasıl geldiğine dair şaşkınlık yaşar. İşte bu bir nevi doğal hipnozdur.

Gerçek Hipnozun Anlamı ve Amacı

Geçmiş yüzyıllardan günümüze kadar sahne gösterilerinde yapılan hipnoz çalışması, bu konuda pek çok yanlış inanışa sebebiyet verdi. Ancak gerçekten hipnoz edilme bambaşka bir durumdur ve tıbbi açıdan bir uzman psikolog ve psikiyatr kontrolü altında gerçekleşir. Böylece insanların yaşadığı birçok psikolojik problem karşısında asıl tedavi yöntemi ve yardımcı tedavi yöntemi olarak 2 şekilde kullanılır.

Peki hipnoz terapisinin amacı nedir? Hipnoz, temel olarak kişinin bilinçaltına yerleşmiş olan öğrenilmiş davranışları, düşünceleri, alışkanlıkları doğru yönde değiştirmeye yönelik bir tedavi yöntemi olarak öne çıkmaktadır. Bu yüzden psikoloji adı altında yaşanan pek çok sorun için hipnoterapi önemli bir tedavidir.

Fiziksel ve Ruhsal Açıdan Hipnoz Tedavisi

Psikolojik sorunlar için ruhsal açıdan gerçekleştirilen hipnoz tedavisi, aynı zamanda fiziksel konularda da önemli etkiler göstermektedir. Hipnoz, bu durumlarda yardımcı tedavi olarak devreye girer. Örneğin ağrılı farklı hastalıkların tedavisinde ve diş tedavisinde uzmanlar bu terapi yöntemini kullanarak daha rahat çalışma gerçekleştirir. Ancak hipnoz genellikle temeli psikolojiye dayanan hastalıklar için kullanılmaktadır. Psikiyatri literatürüne girmiş olan pek çok psikolojik soruna karşı doğrudan destek vermektedir. Profesyonel bir anlayışla bu terapiyi ele alan Psikolog Alp Ardıç‘a göre birçok psikolojik soruna çözüm bulmak mümkündür. Yılların getirdiği tecrübe ve uzmanlık alanı ile beraber, psikoterapi üzerinden hipnoz telkin yöntemiyle hastaların sorunlarının üstesinden gelmesine olanak sağlanabilmektedir.

Hipnoz Terapisinin Kullanıldığı Psikolojik Sorunlar

Psikiyatri alanında yaşanan pek çok probleme karşı hipnoz terapisi ön plana çıkmaktadır. Mutlaka profesyonel ve uzman psikolog bünyesinde gerçekleştirilmesi gereken bu yöntem, hastaların kısa süre içerisinde bilinçaltındaki yanlış düşünceleri uzaklaştırmasına olanak vermektedir.

• Farklı fobiler
    • Kaygı problemleri
    • Panik atak
    • Yeme bozuklukları
    • Bağımlılık tedavisi
    • Tik ve kekemelik gibi pek çok psikolojik sıkıntılar
    • Fiziksel açıdan ağrılı hastalıklar

Bu gibi daha pek çok problem karşısında psikolojik açıdan uygulanan psikoterapi yöntem sayesinde, hastalar üzerinde büyük başarılar elde edilmektedir. Kişi, yaşadığı sorunların üstesinden nasıl geldiğini anlamadan yeniden normal hayatına dönme şansı elde edebilmektedir.

Pek Çok Problem İçin Hipnoz Terapi Yöntemi

Hem ruhsal hem de fiziksel olarak farklı müdahale yöntemleri ile beraber hipnoz terapi, oldukça büyük etki göstermektedir. Tıp dünyasında pek çok psikolog ve psikiyatristin farklı hastalıklar için kullandığı yöntem, hastaların yeniden sağlıklı bir yaşama kavuşmasına olanak vermektedir. Yaşanan farklı problemlere çözüm bulma amacıyla Ankara ve çevresinde ikamet edenler hipnozu araştırabilirler. Yaşadığınız problemlere karşı birebir alacağınız seans eşliğinde, yeniden arzuladığınız bir yaşama kavuşabilirsiniz. Aynı zamanda bu konuda edinmek istediğiniz tüm bilgileri site üzerinden detaylı şekilde alabilirsiniz.