Logoterapi (Anlam Terapisi)

Logoterapi Ankara (Anlam Terapisi)

Anlam terapisi olarak da bilinen logoterapi, geri dönüşü olmadığı düşünülen pek çok sorun karşısında, insanların üstesinden gelebilmesi için uygulanan en etkili yollardan biridir. Yaşamın her koşulunda ve hayattaki en karanlık anlarda dahi, insanların bunun altından kalkabilme potansiyeline sahip olduğunu gösteren bir alandır. Bu durum hem fiziksel hem de psikolojik olarak en zorlu hastalıklara karşı, insanların nasıl hayata tutunabileceklerine dair bilgi vermektedir.

İnsanın Hayatı Tutunabilmesi İçin Bir Amaç ve Anlam

Anlam yolu ile terapi olarak bilinen logoterapi, 2. Dünya Savaşı sırasında toplama kamplarından sağ çıkmayı başaran Viyanalı doktor ve psikoterapist Viktor E. Frankl tarafından ortaya konmuştur. Bu yaklaşım, üçüncü Viyana psikoterapi okulu olarak bilinmektedir. Türkiye’de ise bu çalışmanın temel amacı; en kötü koşullar altında direnç gösterebilmek ve hayatta kalmak için yaşamın bir anlam taşıması gerektiğini savunmak olarak açıklanmaktadır. Gerçekleştirilen bu terapi ile beraber kişi, en olumsuz şartlardan bile çıkabilme becerisine sahip olur. Böylece hayattaki zorlu durumlarda ve en kötü koşullarda bile insanlar kendini koruyabilmektedir.

Oldukça geniş bir içeriğe sahip, anlam yolu ile terapi olan logoterapi konusunda siz de profesyonel destek alabilirsiniz. Bunun için Psikolog Alp Ardıç ile iletişime geçmeniz yeterli olacaktır. Hem eğitim konusunda hem de terapi noktasında alacağınız destek sayesinde, pek çok soruna karşı daha dirençli bir yaşama kavuşmanız mümkün olabilmektedir. Zamanla, aldığınız eğitimler neticesinde size gelen insanlara karşı da profesyonel düzeyde bu yöntemi güven içerisinde uygulayabilirsiniz.

Hayatın Bir Anlamı Olması Hastalıkların Üstesinden Gelinmesine Olanak Tanıyor

Yaşama bir anlam kazandırmak ve bu amaç doğrultusunda hedefe doğru gitmek, insana bambaşka bir bakış açısı kazandırmaktadır. Kazandırdığı hedef ve anlam, özgüveni ve karakteri en yüksek noktaya çıkarmaktadır. Böylece amacından sapmadan, sağlıklı şekilde en zorlu koşullarda dahi ayakta kalabilme gücü sağlamaktadır. Kişi bu durumda, en zorlu hastalıkların bile üstesinden gelme ayrıcalığı elde etmektedir. İnsan hayatın içinde güçlü şekilde tutabileceği bir anlam yakaladığı zaman, önemli bir motivasyon kaynağı elde etmektedir. Bu durum, psikolojik olgu içerisinde en insancıl olan etmenler arasında yer almaktadır. Bu da insanlar ile hayvanlar arasındaki farkı açık şekilde göstermektedir.

İnsanlar Hayatlarının Kontrolünü Pozitif Anlamda Ele Alabilmektedir

Hayat içerisinde kişinin bir anlam bulabilmesi, pek çok probleme karşı büyük bir savunma mekanizması geliştirmektedir. Bu konuda manevi kaynaklara yönelmek, kişiye psikolojik veya somatik hastalıkların üzerine çıkabilme yetisi kazandırmaktadır. Böylece hayatının kontrolünü ve geleceğini kendi eline almasına olanak vermektedir. Şayet Ankara ve çevresinde ikamet ediyorsanız siz de bu konuda profesyonel destek alabilirsiniz. Hem psikolojik açıdan alacağınız yardım hem de eğitim noktasında en iyi desteği mümkün kılan terapiler mevcuttur. Yaşama anlam katmak ve bu konuda başkalarına da yardım edebilmek amacıyla, yüksek bir bilgi bilincine logogterapi ile ulaşabilirsiniz.

Pek Çok Hastalık İçin Önerilen Logoterapi

Özellikle tedavisi olmayan ve kronik hastalıklar için logoterapi oldukça fazla önerilmektedir. En çok da geri dönüşü olmayan hastalıklar konusunda, kişinin yaşayabileceği pek çok psikolojik probleme karşı, bir nevi savunma mekanizması geliştirme şansı vermektedir.

• Depresyon
    • Fobi
    • Obsesif kompulsif bozukluk
    • Kaygı bozuklukları
    • Cinsel sorunlar
    • Özgüven kaybı

Logoterapi, bunlar gibi daha pek çok problem karşısında psikosomatik ve psikolojik kökenli rahatsızlıklar ile baş edilebilmesi için etkin yöntemler sunmaktadır. Özellikle yaşam içerisinde meydana gelebilecek en önemli sorunlar karşısında, ayakta kalabilme gücü terapi ile sağlanabilmektedir. Logoterapi, geri dönüşü olmayan ölümcül bir hastalık, kaçınılmaz acılar ve trajik kader gibi pek çok etmen karşısında, insanlara yaşama anlam katabilme gücünü sağlamaktadır.