Panik Atak

Panik Atak Tedavisi Ankara

Panik atak, görünürde belli bir sebep ya da gerçek bir tehlike olmamasına karşın şiddetli olarak fiziksel bulgularla kendini gösteren, yoğun olan korku atağı şeklinde tanımlanabilir. Panik atak anı oldukça korkunçtur. Birey, kalp krizi geçireceğini ya da öleceğini düşünebilir. Pek çok insan yaşamı boyunca bir veya iki defa panik atak geçirebilir. Fakat panik ataklar devamlı tekrarlıyor ise panik bozukluğu göz önünde bulundurulmalıdır. Psikolog Alp Ardıç panik atak tedavisi alanında tecrübeli psikologlar arasında yer almaktadır. Ankara şehrinde hizmet veren Psikolog Alp Ardıç’a internet üzerinden iletişim kurularak ulaşmak mümkündür.

Panik Atak Belirtileri

Nefes darlığı, titreme, çarpıntı, terleme, göğüs ağrısı, soluk kesilmesi, göğüste baskı hissiyatı, karın ağrısı, bulantı, baş dönmesi, sersemlik panik atak belirtileridir. Bunun dışında bayılacakmış gibi hissetmek, ölüm korkusu, üşüme, uyuşma, kendisini ya da etrafı başka şekil algılamak, ateş basması başlı başına panik atak belirtileri içerisinde yer almaktadır. Panik atağın en belirgin özelliği, ne zaman ve nerede olacağının bilinmemesidir. Ani olarak ortaya çıkabilir, 10 dakika içinde en yüksek dereceye çıkarak, genel olarak 15 dakika içinde sonlanır. Uyku sırasında dahi panik atak gözlenebilir. Panik atak, yaygın olan anksiyete bozukluğunun parçasıdır. Kadınlarda panik atak daha fazla görülmektedir.

Panik Atak Sebepleri

Panik atağın pek çok sebebi vardır. Bunlar aşağıdaki gibi olabilir;

Genetik unsurlar: Genetik, çevresel unsurlarla birleştiği zaman panik atak görülebilir.

Kimyasal faktörler: Kimi ilaçlar ve karbondioksit, panik atağa neden olabilir.

Anatomik sorunlar: Beyin sapında yer alan mavi nokta şeklinde isimlendirilen kısmın görevini tam şekilde yapmamasından ötürü devamlı korku hali yaşanabilir. Bu da panik atağa sebep olur. Beyinde yer alan GABA, noradrenalin, serotinin, gibi maddelerin dengesizlikleri de panik atağın nedenidir. Psikiyatride kullanılan ilaçların, bu maddeleri dengelediği söylenebilir.

Antidepresan ilaç kullanımı: Antidepresan ilaçlarına başlandığı ilk zamanlarda panik atak belirtileri oraya çıkabilir. Sigara, kafein, alkol, uyuşturucu gibi maddelerin panik atak sıklığını arttırdığı bilinmelidir.

Sakinleştirici ilaçların direkt bırakılması panik atağı tetikler.

Hızlı şekilde soluk alıp vermek panik atağı tetikler.

Kişilik: Obsesif ‌kompülsif, çekingen, borderline ve histerik kişilik yapısına sahip bireylerde bu rahatsızlık daha sık gözlenmektedir.

Sevilen birinin kaybı türündeki ağır duygusal travmalar, cinsel saldırı yaşamak, boşanma, çocuklukta istimara uğramak gibi durumlar panik atağın nedenleri arasında yer almaktadır.

Panik Atak Bireyin Yaşamında Ne Gibi Farklılıklara Yol Açmaktadır?

Tedavi edilmeyen bu sorunun, hayatta oldukça olumsuz etkileri bulunur. Bunlardan birkaçı;

• Evden çıkma ve sürüş korkusu,
    • Sıkça tıbbi bakım alma arzusu,
    • Sosyalleşmekten kaçmak,
    • İşte ve okulda problemler,
    • Aksiyete, depresyon, diğer psikiyatrik problemler,
    • İntihar ve düşünceleri,
    • Finansal sorunlar,
    • Alkol ve madde kullanımı düşüncesi.

Panik Atak Tanısı ve Tedavisi

Panik atak birçok hastalığı taklit edebilir niteliktedir. Bu sebepten ötürü önce hastadan ve hasta yakınlarından doğru öyküyü almak çok önemlidir. Hasta bireye; EKG, kan sayımı, tiroid testleri, solunum fonksiyon testi gibi tetikler yapılabilir. Bu şekilde tanı koyulur. Panik atağın tıbbi tedavisi vardır. Fakat tedavi kesildikten sonra kimi vakalar tekrarlama gösterebilir. Panik atak tedavisi için, ilaç tedavisi dışında solunum ve gevşeme egzersizleri önerilmektedir. Panik atak tedavisi için hipnoz kullanmak bir diğer tedavi metodudur.

Hipnoz sırasında yapılan telkinler sayesinde kimilerinin fobilerinden kurtulduğu gözlemlenir. Panik atak hastalarına aynı zamanda düzenli ve sürekli olarak egzersiz yapmaları tavsiye edilir. Egzersiz sırasında beyinde bulunan kimyasal maddelerin arasında denge sağlanarak, endorfin miktarının artışı gözlemlenir. Psikoterapi, panik atak tedavisi için oldukça önemlidir.