Depresyon

Depresyon Tedavisi Ankara

Majör Depresif Bozukluk yani depresyon; kişinin nasıl düşündüğünü, nasıl hissettiğini, nasıl davrandığını olumsuz şekilde etkileyen ciddi ve yaygın fakat tedavi edilen tıbbi hastalıktır. Depresyon, devamlı üzüntü halinde olmaya, keyif veren vaziyetlerden zevk almamaya yol açmaktadır. Depresyon, türlü fiziksel ve duygusal bulgulara yol açabilmektedir. Depresyon yaşayan bireylerde işte ve evde görevlerini yapma yeteneği azalma gösterir. Psikolog Alp Ardıç depresyon tedavisi Ankara destekleme alanındaki tecrübesiyle Ankara ilinde hizmet vermektedir.

Depresyon Belirtileri ve Sebepleri Neler?

Depresyonun bir tek sebebi bulunmaz. Biyolojik, psikolojik ve sosyal unsurların her biri bu soruna sebep olabilir. Sıkıntı ve üzüntü veren olaylarda üzüntülü hissetmek normaldir. Depresyonda üzgün hissetmekten çok değişik boyutta duygular oluşur. Bu sebeple üzüntü ve depresyonu karıştırmamak önemlidir. Depresyon belirtileri aşağıdaki gibidir;

• Devamlı üzgün hissetme durumu,
    • Günlük işlerde zevk ve ilgi kaybı,
    • İştah farklılıkları: Az ya da çok yeme,
    • Uyku konusunda güçlük yaşama: Sık uyanma ya da çok uyuma,
    • Devamlı yorgun hissetme durumu,
    • Hareketlerde ve konuşmada yavaşlık,
    • Değersiz, suçluluk hissetme,
    • İntihar eğilimi,
    • Kararsızlık.

Depresyon tanısının konulması adına yukarıdaki bulguların minimum iki hafta boyunca devam etmesi gerekmektedir. Depresyon çocuklar dahil yaşlılığa dek her yaştan insanda görülebilir. Kadınlarda görülmesi çok fazladır. Bir defa depresyon geçirenler, yaşamın ilerleyen zamanlarında yeniden yakalanma riskine sahiptir.

Depresyonun Risk Unsurları

Sevilen birinden ayrılma, erken ebeveyn kaybı, düşük seviyeli sosyoekonomik durum, sevilen kişinin ölümü, iş kaybı, madde ya da alkol kullanımı, boşanma, kötü çocukluk dönemi, daha önceden depresyon geçirme, aile geçmişinde depresyon olması, kimi ilaçlar, hormonal farklıklar, kimi hastalıklar depresyon için başlı başına risk unsurudur.

Depresyon Tanısı

Depresyon, psikiyatri dalında iyi tanımlanan ve sınıflandırılan bir hastalık çeşididir. Hasta kişiden alınacak olan iyi öyküyle tanı konur. Aynı zamanda doktorların kullandığı depresyon testi bulunur. Yaygın anksiyete bozukluğu, bulunan vaziyetle alakasız derecede yoğun kaygı ve endişe halidir. Bu vaziyet bireyin sosyal ve günlük yaşamını etkilemektedir. Duyulan endişeler genel olarak; iş, para, sağlık, aile ile alakalıdır. Denetlenemeyen vaziyetteki kaygı şekli minimum 6 ay devam eder. Yaygın anksiyete bozukluğuyla depresyon karıştırılmamalıdır.

Depresyon Tedavisi

Son zamanlarda yapılan araştırmalar sayesinde, depresyonun yüksek oranda tedavi edilen bir hastalık olduğu bilinmektedir. Günümüzde şiddetli ve orta derece depresyon durumlarının tedavisi için en fazla tercih edilen metotlar; antidepresan ve psikoterapi metotlarıdır. Çoğu zaman iki metodun beraber uygulandığı depresyon tedavilerinin başarı oranının yüksek olduğu gözlemlenmiştir.

Son zamanlarda bu sahada gerçekleştirilen araştırmalar, bilhassa depresyonun daha hafif formunda konuşma terapilerinin de en etkili tedavi metodu olduğunu göstermektedir. Özellikle bilişsel- davranışçı terapi yönteminin, depresyondaki bireylerin kendilerini depresyona sürükleyen düşünce biçimini farklılaştırmalarına ve pozitif biliş kalıbı oluşturmalarına destek olması yönünden etkili bir tedavi metodu olduğu söylenebilir.

Depresyonun Tedavi Edilmemesi Sonucunda Oluşabilecek Durumlar

Majör depresyon türündeki şiddetli depresyon çeşidinde hiçbir tedavinin uygulanmaması, çok ciddi sorunlara sebep olabilir. Tedavi edilmeyen depresyon; uyuşturucu ve alkol bağımlılığı türünde yaşamı tehdit edecek vaziyetlere yol açabilir.

Depresyon, bireylerin etrafındaki ilişkileri zayıflatıp, iş yerinde sorunlara sebep olacağı gibi zaman içerisinde daha önemli hasarlara sebep olabilir. Majör depresyon şeklinde de bilinen klinik depresyonun, bireylerin düşünce, beden ve duygu vaziyetini bütünleşik şekilde etkileyen ciddi bir rahatsızlık şeklinde tanımlanması mümkündür. Depresyondaki bireyler tarafından içlerinde bulundukları vaziyetlerden anında çıkmak mümkün olmamaktadır. Antidepresan kullanımı ve psikoterapi uygulamaları gibi zorunlu olan tedavi metotları uygulanmayan klinik depresyonun aylarca ve yıllarca devam edebileceği göz önünde bulundurulmalıdır.